Rakouský průzkum finanční gramotnosti – ASFL

Rakouský průzkum finanční gramotnosti – ASFL
Rakouský průzkum finanční gramotnosti – ASFL

Průzkum finanční gramotnosti v Rakousku (Rakouský průzkum finanční gramotnosti – ASFL).
Tento průzkum je rakouským příspěvkem k mezinárodnímu průzkumu finanční gramotnosti dospělých Kompetence iniciované Mezinárodní sítí pro finanční vzdělávání (INFE) OECD Má. V Rakousku došlo ve srovnání s první vlnou (2014) k výraznému zlepšení.
Určete finanční gramotnost. Obecně platí, že muži si vedou lépe než v otázkách finanční gramotnosti. Ženy však bodují z hlediska finančního chování a postoje k penězům a financím mírně horší výsledky. Celkově rakouská populace jedná ve finančních záležitostech spíše opatrný, averzní vůči riziku a perspektivní a obecně má dobrý přehled o financích.
Výsledky finančního vzdělávání jsou rozděleny poměrně rovnoměrně podle věkových skupin, ale vyniká skupina 15–38letých („mileniálů“) několikrát zdůraznila: úroveň finančního vzdělání je poměrně nízká; nejsou tak organizovaní, pokud jde o jejich finance; a jsou ochotnější riskovat a méně předvídaví než ostatní generace. Ve stejnou dobu obecně jsou otevřenější digitálním platebním prostředkům a finančním inovacím.
I když zobrazené rozdíly nejsou celkově příliš velké as rostoucími
Pravděpodobně se sníží věk nebo více finančních a obchodních zkušeností
vhodné sledovat, jak se vyvíjí úroveň finanční gramotnosti této skupiny.
Koneckonců, mnoho tisíciletí dříve či později učiní složitější finanční rozhodnutí
než se setkat hned a jednoho dne prostřednictvím dědictví za velmi vysokou částku Nakládejte s aktivy.

Mít znalosti potřebné k přijímání informovaných finančních rozhodnutí
umět. S jejich interaktivní vzdělávací nabídkou (workshopy, přednášky, semináře
pro pedagogy atd.) je kryta OeNB v souladu s jejím posláním („Podporujeme lépe svou informační a vzdělávací nabídkou Pochopení ekonomiky a financí
a cenová stabilita. Cílené finanční vzdělávání vyžaduje podrobné informace o
současná úroveň vzdělání. Před deseti lety tomu tak bylo Výzkum je stále v plenkách, v neposlední řadě proto, že je na obecné úrovni uznaný koncept analýzy chyběl.