JA Slovensko rozhýbalo ekonomické myšlení i žáků základních škol.

JA Slovensko rozhýbalo ekonomické myšlení i žáků základních škol.
Bratislava 3. červenec 2018 – Vzdělávací program JA Základy podnikání vyučován formou learning-by-doing tento rok přinesl do škol spolu až 113 odborníků z praxe. žáci pátého a šestého ročníku si měli možnost na vlastní kůži vyzkoušet pohovor do zaměstnání, zahráli se na kusovou výrobu a výrobní linku a pronikly i do tajů marketingu. Vzdělávací organizace JA Slovensko vzdělává mladých Slováků na základních školách i díky podpoře pojišťovny MetLife.
Ve školním roce 2017/2018 program JA Základy podnikání realizovalo celkem 121 tříd.
Největším přínosem je účast dobrovolníků z praxe, kteří předali své zkušenosti více než 2 600 žákům z celého Slovenska. Zkušení odborníci byli ze společnosti MetLife, z jiných podnikatelských subjektů a z řad středoškolských studentů – absolventů programu JA Firma. Díky konzultantem z praxe se program dostává i do menších měst a obcí, a tak mají možnost program absolvovat žáci z celého Slovenska.
„S organizací Junior Achievement spolupracujeme již třetí rok a stále se přesvědčujeme, že vštěpovat finanční gramotnost dětem již na základních školách má svůj smysl. jsme velmi rádi, že program je úspěšný a těšíme se na další ročníky. „, spolupráci zhodnotil Milan Drdoš,
ředitel komunikace a značky společnosti MetLife.
Mezi sedmdesáti sedmi zapojenými školami byla i Základní škola Dolní Orešany.
Jejich žáci se na tento program těší každý rok. „Program JA Základy podnikání dá žákům opravdu hodně, lehkou a zábavnou formou se naučí základní pojmy a vůbec jim to nepřijde jako (M) učení. Na tyto hodiny se vždy těší a po ukončení kurzu jsou smutní, že už je konec. učím to druhý rok a reakce jsou stále stejné. Je to opravdu skvělá možnost pro mladší žáky jako jim ukázat, že finanční gramotnost je důležitá a není to jen o biflování pojmů. „, řekla Monika Vranová, ZŠ Dolní Orešany.
„Díky programu JA Základy podnikání si mohou páťáci a šestáci na základní škole vyzkoušet, jak to vypadá ve firmě. Hravou formou se dozví více o výrobě, marketingu, managementu, organizací práce, ale také o finanční gramotnosti. Naším cílem je podnítit žáky k tomu, aby se v budoucnosti aktivně a zodpovědně zajímali o výběr svého budoucího povolání. „, uvedl Peter Kalčevský, programový ředitel JA Slovensko, n. o.